Pages

Ads 468x60px

24 Aralık 2012 Pazartesi

Çelikhan İlçesi 11

Gefri Fesuk
Rapor : Mide, barsak ve safra salgısının azaldığı hastalıklar, mide asidi azalması veya artmasına bağlı hazım bozuklukların da, gastrit veya ülser geçirmiş, ülser ameliyatı olan kişilerde, asabi nedenli ishaller ve kabızlıklar, karaciğerin ve safra kesesinin kronik nezlevi iltihap ve yetmezlikleri, safra kesesi ameliyatı sonrası şikayetlerin de, şişmanlık, gut ve diabette, böbrek taşların da , barsak parazitlerin de kullanılması yararlıdır. 

Her gün yemeklerden evvel 150 veya 200 cc olarak içilmek suretiyle 3-4 haftalık kürler ciddi ve olumlu sonuçlar verir. Böbrek taşların da bu miktar sabahları 1000-1500 cc, akşam 500 cc olarak iki bölüm de yüklenme tarzın da ayarlamak idrar yolunun hareketliliği arttırılmalıdır. Kanamalı mide, barsak ülserleri, akut mide, barsak, karaciğer, böbrek, safra kesesi iltihapları, tümör ve barsak tıkanmaları, karaciğer ve böbreğin ileri yetmezlik hallerin de içme kürleri zararlıdır ve yasaklanmalıdır.
ÇELİKHAN İLÇE EĞİTİM
ÇELİKHAN EĞİTİM
Kusbakisi Celikhan
ilçede 1 düz lise 2 si çok programlı lise olmak üzere toplam 3 lise mevcut çok programlı lisenin biri ilçemiz kasabası olan pınarbaşında bulunmaktadır.ilçe genelinde 10 adet müstakil ilköğretim okulu mevcut bunlardan biri YİBO (yatılı ilköğretim bölge okulu.)toplam 27 ilk öğretim okulu mevcuttur. Bu okullarda 1799 kız 2225 erkek toplam 4034 öğrenci okumakta olup 214 öğretmen ilçede görev yapmaktadır . ilçe Milli Eğitim Müdürklüğünden aldığımız bilgilere göre ; ilçemizde öğretmen ve branş açığı bulunmamaktadır.tabi bu güney doğu ilçesinde küçük yerleşim birimlerinde nadir olan bir durumdur.

İlçedeki Halk Eğitimi Çalışmaları 1982 yılında başlamıştır. Halk Eğitim Merkezine ait bir hizmet binası bulunmamaktadır. Merkez çalışmalarını Kültür Sitesindeki 2 odada yürütmeye çalışmaktadır. Şimdiye kadar Halk Eğitim Merkezinin çeşitli dallarda açmış olduğu kurslar devam etmektedir. 23 Mart 1981 tarihinde yurt çapında başlatılan okuma-yazma seferberliği ilçede başarıyla yürütülmüş olup, bu çalışmalar neticesinde ilçe merkezinde okuma-yazma bilenlerin oranı %90.7’ye; köylerde ise bu oran %85’lere kadar çıkarılmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sayfamızı Beğenmenizle
Mutluluk Duyarız